1tunning

Logan 100% electric pe strazile din Romania

Da, ai citit bine, un francez pasionat de Romania si de constructii a reusit sa inlocuiasca batranul motor termic cu unul electric.

EV Romania in 1tuningInginerul constructor francez Marc Areny a realizat in Franta primului sau prototip, dar cand a vrut sa il inscrie in circulatie, a avut parte de multe bete in roate, asa ca s-a stabilit in Romania si a refacut proiectul pe un Logan.

Aveam o firma de constructii, dar cand am vazut cat petrol consumam zilnic am plecat.

Dintr-un Logan vechi de 10 ani a scos motorul, a pastrat cutia de viteze si ambreajul, a adaptat un motor electric cu baterii pe litium care insumeaza 190 de kg si gata automobilul electric! Totul l-a costat 13.000 euro si doi ani de munca.

In Franta, pentru a putea omologa masina, oficialii i-au cerut trei prototipuri, dintre care doua urmau sa fie folosite pentru crash test. In Romania, spre surprinderea sa, a reusit sa inmatriculeze masina in numai o luna fara prea multe dureri de cap.

Acum, Loganul lui circula fara probleme prin Romania, ma exact prin Pitesti. Masina lui Marc costa doar 1 euro/100 de km si se poate incarca de la orice priza de 220 V.

Cutia de viteze a ramas in treapta a doua cu care poate merge lejer de la 0 la 80 de km/h, iar viteza maxima este undeva in jurul valorii de 130 de km/h. Autonomia este de aproximativ 200 de km. Timpul necesar unei incarcari complete este de aproximativ 7 ore.

“Am ales un Logan pentru ca intentia mea este sa dezvolt o masina electrica low-cost, accesibila pentru toata lumea. Acum, toate masinile electrice de la Renault sau alti producatori sunt foarte scumpe” declara Marc. Costul total al masinii a fost de 13.000 de euro, “cu piese cu tot, si cu masina, am cheltuit 13.000 de euro. Nu pun la socoteala manopera, adica munca de doi ani.” ne spune Marc

Totul a pornit cu un Porsche…

EV Romania in 1tuningIdeea de a construi un automobil electric low-cost i-a venit in Franta. Pentru asta a citit si invatat sase luni. S-a inspirat din ceea ce au facut ceilalti inaintea lui, insa voia mai mult: voia sa faca nu doar o masina ecologica, ci una pe care sa si-o permita majoritatea si care sa aiba o autonomie multumitoare. “In Franta am adaptat un Porsche din ’85, cu acelaai motor si aceleasi baterii pe care le am acum pe Logan. Pasul urmator a fost sa il omologhez, insa m-am lovit de un sistem total potrivnic. Am intrebat in orasul din care provin daca se poate inmatricula. Am fost trimis la Registrul Auto National, unde mi s-a spus ca trebuia ceva mai special. Am sunat la Porsche sa intreb daca ma ajuta sa omologhez kit-ul acesta, dar mi-au spus ca nu se baga decat în ceea ce este facut de ei. Am sunat apoi la Registrul Autonom Regional, nimeni nu era capabil sa imi raspunda. Am sunat la Registrul Autonom National, centrul din Paris, care m-a trimis la laboratorul francez de probe. Acolo am avut un raspuns negativ. Mi s-a spus: daca vreti sa omologati masina, va trebui sa facem doua crash-teste. Imi trebuiau inca trei masini si tot nu eram sigur de omologare. Ar fi insemnat pentru mine o gramada de bani. Atunci am aflat ca laboratorul francez de proba este, de fapt, privat, detinut de Renault, Peugeot si Citroen, adica in niciun caz nu ar fi avut interesul sa ma ajute. Am sunat chiar ai la Ministerul Transporturilor, am trimis documentarea. Nimeni nu m-a ajutat, nimeni nu m-a bagat in seama. Am luat legatura si cu politicianul care se ocupa cu ecologia. Nici macar el nu au fost interesat.” povesteste Marc.

Citeste articolul original 

2 Responses

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *